فهرست مطالب

راهنمای ساده و کاربردی انتخاب رادیاتور

آیا برای انتخاب رادیاتور دنبال راهنمایی خوب میگردی؟ با مطاله این مقاله به راحتی میتونی بهترین انتخاب رو داشته باشی. در ضمن میتونی به تیم تخصصی تعمیرات پکیج در مشهد یعنی خدمات فنی توس سرویس که نمایندگی تعمیر پکیج باکسی در مشهد تماس بگیری و در کمترین زمان ممکن به بهترین انتخاب برسی!!
مشاوره خدمات مشتریان ۰۹۳۳۵۸۹۹۰۱۷  –  بهترین تعمیرکار پکیج در مشهد
تعمیر ، نصب و سرویس | تعمیر پکیج مشهد 

 

راهنمای انتخاب رادیاتور

برای انتخاب رادیاتور مناسب باید ابتدا بار گرمایی ساختمان را محاسبه کنیم و سپس با توجه به ظرفیت هر متر رادیاتور یا ظرفیت هر پره رادیاتور تعداد پره رادیاتور لازم و یا متراژ رادیاتور لازم را مشخص کنیم.
به مقدار انرژی که برای گرمایش یک متر مربع از یک ساختمان نیاز است تا به گرمای مطلوب برسد بار گرمایی گویند. بار گرمایی برای یک متر مربع از ساختمان واقع در نواحی کوهستانی مثل شهرهای تهران و مشهد ۱۶۰ وات برای ساختمان واقع در نواحی جنوبی ۱۲۰ وات و برای ساختمان واقع در نواحی شمالی ۱۴۰ وات می‌باشد .

به عنوان مثال برای یک واحد مسکونی ۱۲۰ متری در شهر تهران ۱۹.۲ کیلووات بار گرمایی ساختمان است.

۱۲۰×۱۶۰=۱۹۲۰۰ w

اگر بخواهیم از رادیاتور پره‌ای به عرض ۶ سانتی‌متر با ظرفیت ۱۲۵ کیلو کالری بر ساعت یا ۱۴۵ وات استفاده کنیم:

۱۹۲۰۰÷۱۴۵=۱۳۲.۴

باید از ۱۳۳ پره رادیاتور به عرض ۶ سانتی‌متر استفاده کنیم. یا اگر بخواهیم از ادیاتور پره‌ای به عرض ۸ سانتی‌متر با ظرفیت ۱۵۷ کیلو کالری بر ساعت یا ۱۸۲ وات استفاده کنیم:

۱۹۲۰۰÷۱۸۲=۱۰۵.۴

باید از ۱۰۶ پره رادیاتور به عرض ۸ سانتی‌متر استفاده کنیم و اگر بخواهیم از رادیاتور پنلی با ظرفیت ۱۷۵۰ کیلو کالری بر ساعت یا ۲ کیلو وات به ازای هر متر رادیاتور استفاده کنیم:

۱۹۲۰۰÷۲۰۰۰=۹.۶

باید ۱۰ متر رادیاتور پنلی نصب کنیم.

لازم به گفتنه ظرفیت هر پره رادیاتور آلومینیومی و هر متر رادیاتور پنلی توسط شرکت سازنده در کاتالوگ مشخص میشه.

تا اینجا صحبت کردیم که مثلاً برای یک ساختمون ۱۲۰ متری در شهر تهران میتونیم چه متراژ رادیاتور پنلی یا چه تعداد رادیاتور پره‌ای کار کنیم. نهایتاً تصمیم با مصرف کننده است تا بین رادیاتور پنلی فولادی و رادیاتور آلومینیومی پره‌ای موجود در بازار انتخاب کنه .

برای اطلاع از قیمت روز رادیاتور، شیر رادیاتور و ملزومات و لوازم نصب رادیاتور میتونین از طریق شماره ۰۹۳۳۵۸۹۹۰۱۷ با فروشگاه توس سرویس در تماس باشین .

مزایا و معایب رادیاتورهای پنلی و پره ای

رادیاتور پره‌ای نسبت به پنلی قیمت بیشتری داره و این هم مزیت حساب می‌شه و هم ایراد ، مزیتش اینه که هر موقع حتی بعد از چند سال مصرف کننده تصمیم به فروش رادیاتور های پره‌ای آلومینیومی بگیره میتونه به قیمت روز آلومینیوم به ازای هر کیلوگرم وزن رادیاتور پول دریافت کنه .

از معایب رادیاتورهای پره ای آلومینیومی هوا گرفتن شوفاژ‌ها بعد از یه مدت کارکرد بوده که در مقابل رادیاتورهای پنلی فولادی چنین مشکلی رو ندارند.

لوازم نصب رادیاتور:

لوازمی که برای نصب رادیاتور پنلی و پره ای لازمه در زیر بیان شده.
دست شیر رادیاتور شامل شیر بالا و پایین رادیاتور ، درپوش و ماسوره ۷ تیکه رادیاتور ، دنباله ۲ کوتاه و بلند ، مغزی ۲ فنری ، بست دیواری رادیاتور یکطرفه و بست رادیاتور دو طرفه و نوار تفلون .
توصیه اینه که زیر رادیاتورهای دو طرفه با طول بیشتر از یک متر و بیست یا زیر تمام رادیاتورهای دو طرفه ای که با مغزی فنری به لوله کشی وصل شدن حتما پایه زمینی برای اطمینان بیشتر نصب بشه .

صفحات مفید
  • لوله کشی گاز
  • لوله کشی فاضلاب
  • سرویس داکت اسپلیت
  • سرویس پمپ
  • نصب شیرآلات
  • نصب رادیاتور
  • لوله کشی آب
  • لوله کشی شوفاژ و رادیاتور
  • وصل اگو
  • پکیج
  • آبگرمکن
  • کولرگازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09335899017